Thursday, October 8, 2009

Dah Lama Rasanye Tidak MengUpdate...

Salam Syawal...Rasanya belum terlambat aku nk ucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri", hihihi seronok xraya semua kwn2 beraya tahun nie??? Bg aku mcm biasa cuma tahun kemeriahan tu xsemeriah zaman aku kanak2 laaaaa.... Ishk keseronokkan zaman kanak2 hnya Allah yg tahu... Tiap2 tahun kalu masuk jer bulan Ramadhan dan kemudiannye bulan Syawal aku mesti teringat kisah2 aku bersama ayong (abg aku) dan sorg lagi kwn kitaorg nama dy Kadok... Kitaoeg ni kalu asal malam jer kuar dgn alasan Tarawikh, sedangkan dlm ati niat lain... Wakakaka selalunye kitaorg akan pergi surau utk ambil juadah berbuka...Hihihi ayah aku dulu Polis jd tiap2 ari kalu xsilap aku mmg adalah juadah berbuka untuk kitaorg kat surau polis (Surau Saidina Umar Al-Qatab, kalu xsilap aku la) tuk d agih2kan... Lepas jer ambil juadah berbuka tu kitaorg akan naik ke bukit dkt ngan SMAA and SM.Teknik Kuantan...Kitorg tggu waktu berbuka dan bkn itu sj sedangkan kitorg mmg dh ada bekalan mercun **bunga api xmain la... Biasanye kitorg akan berperang ngan budak2 Kubang Buaya...Hihihih, siapa budak ktn msti taula kat mana Kubang Buaya ni and perangai budak Kubang Buaya ni mcm ner...

Selalunye mercun kitorg akan xpernah abies sbb zaman dulu2kan mercun2 tidak di haramkan lagi...Jd yg tukang belinye pastila ayah2 kitorg, maka mmg byklah stok mercun kitaorg d bulan ramadhan tu...Setiap kali d medan perang aku la insan yg hnya bersorak ngan tukang tutup telinga sendiri sbb apa??? Sbb abg aku xbg aku men takut aku salah cucur la, takut aku terbalik kat dyorg la dan yg paling aku benci abg aku selalu akan ckp "biar aku yg bakar sbb aku kan abg"...Lepas jer main kitaorg akan pergi balik ke surau bkn apa dh penat berperang ni tekak dan perut harusla d isi kembali dengan juadah2 moreh... Kalu kat surau tu time nk mencuri juadah moreh aku, abg n kadok msti usha makci Tikah Toyeh (aku xtau mcm ne nama dy kitorg leh letak mcm tu)...Bkn apa makci tu kalu sekali dy berbunyi bising mcm M*k kat opiz aku skrg ni...Tp yg aku pelik setiap kali kitaorg nk ambil msti dy ada sedangkan masa tu Tarawikh pun x abies lagi....

Apa2 pun walaupun korg rs cite aku nk sbnrnya xsemeriah mana korg silap, sbb benda yg menarik selalunye kita xtau nk d ceritakan pada korg...Cuma kalu boleh la nk jer aku balik zaman aku kecil2 dulu ngan mengangkut korang semua kwn2 aku agar korang tau betapa meriah, seronok dan akalnye aku masa kecil2 dulu...Cuma aku berharap anak2 cucu aku nnti akan merasa keseronokkan yg sama mcm aku rs zaman aku kecil2 dulu...

Jadi kalu sesiapa yg ada alat untuk kembali ke masa silam, boleh la bg aku pinjam...Sbb aku nk balik semula ke zaman kecil2 aku dulu...

No comments:

Post a Comment