Sunday, August 23, 2009

Kisah Seorg Mama..

Mama, ibu, bonda, umi xkisahlah apa jua panggil yg korg semua panggil buat insan tersyg yg pernah melahirkan korang yg penting kite semua mempunyai seorg mama yg amat menyayangi kita melebihi dari segalanya...Tp bg yg sudah tidak mempunyai mama, msti d saat ini perasaan sedih, hiba dan mcm2 lagi perasaan yg muncul, tp pernah kah korg semua terfikir apakah pengorbanan yg telah korang lakukan sepanjang hayat hayatnya?? Bg aku kalu nk d hitung pengorbanan yg telah mama aku lakukan amatlah besar sehinggakan aku rs sangat kerdil d sampingNya...Setiap kali aku dlm kesusahan mamalah insan yg sentiasa d sisi, tp saat aku gembira napa aku sentiasa bersama teman2..kenapa??
Hari ini aku benar2 tersentuh, hiba, sayu dan perasaan tu berbagai2, dgn peristiwa hitam yg telah terjadi dlm hidupku mama la yg sanggup berhempas pulas, menghabiskan wang ringgit untuk melihat anaknye cantik(xcantik ke aku ni)...Bayangkan hari ini dy sanggup berbelanja membelikan aku sesuatu yg xpernah aku fikirkan, sekadar berangan2 kalu berada di WATSON tu adalah.. Pasti semua tertanya2 apakah yg telah mama aku belikan sehingga aku memasukkan ke entri ini dgn tajuk "Kisah Seorang Mama".... Cube scroll kebawah n terharu x??

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Sungguh terharu bila aku d belikan benda ni, mama aku kata biarlah aku cantik sikit...Hampir menitis air mata d saat aku mengucapkan terima kasih pada mamaku..Ya allah kau murahkan rezeki mama dan jdkan aku sbgai sorg anak yg solehah...Amin...Jd dgn adanye benda ni aku nk tgk keputusannya adakah aku akan jd seperti yg d inginkan oleh mamaku atau sebaliknye...Jika aku berjaya memberikan hasil yg positif msti mamalah insan yg paling bahagia kan??Apa2 pun aku doakan smga mama panjang umo...

Ok lah nk masak tuk berbuka dulu, nnti sembang lagi..

No comments:

Post a Comment