Tuesday, August 25, 2009

Islam Adalah Agama Ku

Aku rasa semua org kt dunia ni pernah merasai kecewa, patah hati dan mcm2 lagi... Perasaan sedih msti adakan saat org yg kita sygi melafazkan yg "kita tidak dapat lagi bersama", bermcm2 sebab yg diberikan utk melafkan kata putus... Ada yg kerana halangan keluarga, fahaman agama yg berlainan dan mcm2 lagi...Tp mlm ni, di malam Ramadhan yg ke-3 hati aku sama jer mcm dlm pic yg aku letak kat sebelah tu...Aku pernah d sygi dan menyayangi, tp apakan dayaku aku sbgi perempuan terpaksa menerima keputusan yg di bua J**f dengan hati yg redha sbb aku mmg dh agak benda2 mcm ni akan terjadi 1 ari nnti cume aku xpasti bilakah tarikhnye...Cume br aku tau tarikhnya adalah pada 24/8/2009...Aku dan dy terpaksa membuat haluan masing2 hnya krn kami berlainan agama dan bkn krn dy tidak mahu memeluk agama Islam, tp sebaliknye ayahnda nye tidak merestui dy bertukar agama...Aku yg mmg d ajar utk tidak memisahkan kasih syg anak beranak ini tidak sanggup membenarkan dy memilih aku dan meninggalkan keluarga tercinta hnya krn tiada keizinan, dan tiada gunanye sesuatu hubungan tanpa restu keluarga walaupun bkn Islam...J**f tau byk perkara ttg islam, dy percaya allah hnya 1, dy dh mula membaca buku2 ttg islam dh bertahun2 lamanye cume dy xsanggup nk mengecewakan perasaan kedua org tuanye.. Dan 1 Ramadhan baru2 ni pun dy berpuasa, seronok sgt dy dpt bepuasa..Xdpt aku nk merasa berbuka puasa n celebrate birthday dy pada hari Rabu ini, tp semua yg terjadi ini adalah hikmah yg aku tidak nampak...Hanya Allah yg mengetahui buruk baik sesuatu kejadian...Jd aku tidak salahkan J**f ataupun ayahndanye yg menghalang dy utk memeluk islam..Malah aku bersyukur krn Allah pertemukan kami berdua dan Allah juga yg memisahkan kami...

2 comments:

  1. Sabarlah Dik.. Kita merancang namun hanya Allah yang menentukan. Akak doakan yang terbaik untuk awak.. Semoga dipertemukan dengan insan yang ikhlas, caring, jujur dan juga kaya.. hahahah. :P

    ReplyDelete
  2. hurm amin. minta2 doa akak ni di makbulkan allah...

    ReplyDelete